Anglie zakázala reklamu Julie Roberts. Byla moc upravená
zdroj: Profimedia

Anglie zakázala reklamu Julie Roberts. Byla moc upravená

1. 8. 2011 – 13:14 | Magazín | red | Diskuze:

Velká Británie zakázala reklamy na make-up s tvářemi Julie Roberts a supermodelky Christy Turlington. Důvodem je jejich kontroverzní používání retuši (airbrushing).

Britský úřad, který dohlíží nad reklamním trhem vydal zákaz po tom, co na reklamu podala politička Jo Swinson stížnost. Swinson podala stížnosti na dvě reklamy, z nichž jednu na Maybelline (L´Oreal) a druhá na Lancôme.
L´Oreal přiznal, že použité fotografie byly digitálně upravené a retušované. Kosmetický gigant ovšem namítá, že znázorněné fotografie výstižně zobrazují efekt po použití jejich make-upu.

Firma popsala fotografii Roberts jako inspirující představu. Úřad ovšem došel k opačnému názoru. Reklama byla označena jako zavádějící a produkt nedokázal docílit stejného efektu, jako bylo zobrazeno. Swinson, která už dlouhodobě pracuje na kampani proti používání nerealistických fotografii v reklamách a módním světe, uvedla, že je to pro ní šokující, že úřadu nebyla poskytnuta originální neupravená fotografie.

„Poukazuje to na směšnou situaci, kdy se firmy tak bojí o neupravené fotografie, že je ani reklamní regulátor nemůže vidět.“ uvedla. Skotská členka parlamentu tento zákaz podpořila a řekla, že by to mělo sloužit jako varování pro ostatní kosmetické firmy, aby se vrátily zpět do reality. „Obrazy bezchybné pleti a ultra-štíhlých těl jsou všude kolem nás. Neodrážejí však realitu.“ uvedla a pokračovala, že  jeden ze čtyř lidí má deprese kvůli svému tělu. „Je načase uvažovat nad tím, jak tyto reklamy ničí naši představu o tom, co je krásné a co ne.“

Přehnané retušování a digitální manipulace s fotografiemi se staly normou. Myslí si však, že Christy Turlington a Julia Roberts jsou obě přirozeně krásné ženy, které nepotřebují digitální úpravu, aby vypadali skvěle.

Obě firmy,Maybelline a Lancôme, uvedly, že jsou z rozhodnutí úřadu zklamané. Trvají na tom, že jejich produkty „The Eraser“ a „Teint Miracle“ jsou vědecky ověřené a poukazují na hodnocení spotřebitelů, kteří jsou s výsledkem spokojení. Není to poprvé, co byla firma L´Oreal pod dozorem britského kontrolního úřadu. V roce 2007 byla kritizována televizní reklama s Penelope Cruz na řasenku „Telescopic“. Herečka měla údajně umělé řasy.

Zatím bez komentáře, buďte první!